Lucian Bode, noul ministru al Transporturilor, a declarat miercuri că este posibil ca Lotul 3 Lugoj-Deva să fie dat în trafic anul acesta, dar cu limite de viteză şi de tonaj, conform expertizei şi că probabil va înainta şi cu alte obiective dacă nu mai descoperă „bombe, gen Lugoj-Deva”.
„Până la sfârşitul anului putem lua în discuţie tronsonsonul de autostradă Lugoj Deva, Lotul 3. Care, dacă îmi permiteţi, se prezintă în următorul stadiu, vorbesc de cei 21 de kilometri. S-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, recomandarea este din partea expertului să se dea în trafic cei 21 de kilometri de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj. În acest moment se derulează procedurile pentru expertiza pe poduri, respectiv consolidări şi în această perioadă se lucrează la podul peste Mureş pentru repoziţionarea aparatelor de reazem. Este un contract în derulare de aproximativ 70.000 de euro. Termenul de finalizare, două săptămâni în condiţii normale. Înţeleg de la CNAIR că au şi contract de deszăpezire pe acest tronson. În condiţiile în care nu apar alte elemente surpriză finalizăm expertiza, finalizăm lucrările la pod, podul peste Mureş. Şi în acest an, să vă răspund clar, Autostrada Lugoj-Deva Lotul 3 ar putea fi dată în trafic în aceste condiţii. Astfel românii ar putea circula cu restricţii de viteză, într-adevăr”, a declarat ministrul.
Bode a enumerat şi stadiul celorlalte proiecte rutiere, apreciind că există şanse de a fi date în trafic şi rutele Transilvania-Biharia-Borş şi Sebeş-Turda, Lotul 1.
„Pentru anul viitor (…) sunt câteva tronsoane de autostradă aflate în diverse stadii. Şi în condiţiile în care nu mai găsesc bombe, gen Lugoj-Deva, Lotul 3 unde, iată 98% stadiu fizic şi nu putem să-l dăm în trafic, sunt execuţie, tronsoane de autostradă şi vă dau exemple: de pe autostrada Transilvania – Biharia – Borş, cei 5,3 kilometri sunt şanse foarte mari să fie daţi în trafic, dar acolo se lucrează foarte bine, înţeleg şi vom face o evaluare, dar anul viitor acest tronson poate fi dat în trafic. Pe Sebeş-Turda, Lotul 1 avem stadiu fizic 78%, ar fi speranţe să înaintăm până la sfârşitul anului. Pe (…) Iernut-Cheţani, 80% stadiul fizic, sigur, pe fiecare avem probleme. Pe Sebeş-Turda, Lotul 1 avem probleme pentru Lotul Sebeş, pe Iernut-Cheţani se lucrează şi sigur, se lucrează pe Râşnov-Cristian, pe cei 6,3 kilometri. De asemenea, varianta ocolitoare a Bacăului, cei 17 kilometri, sunt şanse foarte mari să fie daţi în trafic. Dar luăm contractele la mână, stadiul fizic, stadiul financiar, verificăm situaţia reală în care se găseşte fiecare proiect”, a explicat Lucian Bode.